Niemiecka Magenta TV ma już 4,3 mln abonentów

Usługa Magenta TV w Niemczech prowadzona przez Deutsche Telekom powiększyła w zeszłym roku swoją bazę o ponad 200 tys. klientów, osiągając ponad 4,3 mln klientów telewizji, co stanowi wyższą stopę wzrostu niż ogólny wzrost usług szerokopasmowych, w przypadku którego Deutsche Telekom dodał 300 tys. klientów, co daje łączną liczbę 15 mln.

Canal+ odnawia prawa do LM UEFA w Afryce

CANAL+ Group - wiodący francuski operator płatnej telewizji, odnowił prawa do transmisji do piłkarskiej Ligi Mistrzów we francuskojęzycznej Afryce Subsaharyjskiej. 20 lutego br. CANAL+ Group poinformował o przedłużeniu praw do transmisji Champions League UEFA we francuskojęzycznych krajach Afryki Subsaharyjskiej do 2027 roku.

Mołdawia odmówiła przedłużenia koncesji TV8

Mołdawski kanał TV8 może przestać istnieć. Nadawca musi ubiegać się o nową licencję na nadawanie, ponieważ krajowa Rada Koordynacyjna ds. Telewizji i Radia odmówiła przedłużenia dotychczasowej licencji, która wygasa z końcem lutego 2024 roku. Od niedawna TV8 można oglądać FTA w jakości HD z satelity Eutelsat Hot Bird 13G (13°E) w ramach rosyjskojęzycznego pakietu Svoboda Satellite.

Estonia wzmocni ochronę przed rosyjską TV

W Estonii jest rozważany projekt nowelizacji ustawy o usługach medialnych, zgodnie z którym państwowa Agencja Ochrony Konsumentów i Nadzoru Technicznego (TTJA) będzie miała prawo ukarać nie tylko hotele, ale także domy opieki za reemisję nielegalnych programów telewizyjnych.

NoMedia: program SAT Kuriera o mediach - odc. 24 [wideo]

W 24. odcinku programu NoMedia Janusz Sulisz z SAT Kuriera prezentuje ostatnie wydania magazynu 8-10/2023 i 11-12/2023, które dostępne są wyłącznie online, oraz przedstawia rynkowe nowości, w tym odbiorniki Ferguson Ariva 9000 4K CI+, Octagon SF8008 Supreme 4K UHD Combo i Twin S2X, Homatics Dongle R 4K oraz konwerter Inverto Unicable II z 3 portami Unicable.

Al Aqsa vel Yarmouk 2 TV nadal zakazane

Francuski regulator medialny Arcom złożył zapytanie do francuskiego operatora satelitarnego Eutelsat w związku z nadawaniem kanałów telewizyjnych, Al Aqsa i Yarmouk 2 TV (także jako Al Aqsa live), mających powiązania z Hamasem, organizacją znajdującą się na liście podmiotów prowadzących działalność podlegającą unijnym środkom ograniczającym.

Spas i Tsargrad w 12. pakiecie sankcji UE

Unia Europejska przyjęła kolejny 12. pakiet sankcji przeciwko agresji Rosji wobec Ukrainy. Na liście sankcyjnej znalazły się m.in. 2 kanały telewizyjne z Federacji Rosyjskiej - Spas i Tsargrad. Sankcje wobec stacji są wprowadzone w związku z udzielaniem wsparcia dla wydarzeń, które rozpoczęły się 24 lutego 2022 roku.

UE rozważa koniec geoblokady dla platform streamingowych

Okazuje się, że niedawny raport Komisji Rynku Wewnętrznego i Ochrony Konsumentów Parlamentu Europejskiego wzywa Komisję Europejską do przeglądu swojej obecnej polityki w zakresie geoblokowania wewnątrz Unii Europejskiej. Jedną z sugestii jest zmiana co do ograniczeń blokowania geograficznego na sektor audiowizualny, w tym na platformy streamingowe. Wystraszyło to niektóre zainteresowane strony, które ostrzegają, że zakaz geoblokowania naraziłby całą branżę na ryzyko. Boją się takie potęgi jak Netflix, Amazon i inne usługi streamingowe, bo mogłyby być swobodnie oglądane w w całej UE, a nie wybranym kraju zamieszkania.

Armenia ma dość rosyjskich kanałów

Rosyjskie kanały telewizyjne nadawane w Armenii ingerują w wewnętrzne sprawy kraju i destabilizują wewnętrzną sytuację polityczną, powiedział premier Republiki Armenii, Nikol Paszynian. Jest to łamanie niektórych punktów umowy o nadawaniu na terytorium Republiki.

Top Gear nie powróci na antenę BBC

BBC oficjalnie ogłosiło, że jej flagowy program motoryzacyjny, Top Gear, nie powróci na antenę w najbliższym czasie po tym, jak prezenter Freddie Flintoff uległ poważnemu wypadkowi, który doprowadził do wstrzymania produkcji ostatniego serialu. Top Gear, który przez lata był bardzo pewnym elementem programów BBC - także w Polsce, nagle kończy swoją działalność. Stacja wydała oświadczenie, w którym informuje, że postanowiła „wstrzymać emisję brytyjskiego programu w najbliższej przyszłości".
Idź do strony
 
progress gif