Albański sąd oddał państwu własność telewizji Ora News

dodano: 2022-11-08 11:04
autor: Jan Borejko | źródło: Balkan Insight/Oranews.tv

Ora News kanał albański 16E 360px W Albanii doszło do wymuszonej zmiany właściciela albańskiej stacji telewizyjnej. Albański sąd skonfiskował i przekazał państwu własność stacji telewizyjnej Ora News z siedzibą w Tiranie. Według serwisu Balkan Insight, do tej pory kanał Ora News był własnością Ylli Ndroqi i był krytyczny wobec rządu.

Ora News FTA albański kanał 16E 760px


Albański sąd nakazał konfiskatę i przekazanie na rzecz państwa stacji telewizyjnej Ora News z siedzibą w Tiranie.
Stacja ta w ciągu ostatnich kilku lat krytykowała rząd. Teraz prokuratorzy stwierdzili, że jej właściciel, Ylli Ndroqi, nie potrafił wyjaśnić uzasadnionego pochodzenie większości jego wielomilionowego majątku.

Trzeba wiedzieć, że prawo antymafijne Albanii pozwala władzom na zajmowanie nieruchomości, których nie można wyjaśnić jako pochodzących z legalnych źródeł, niezależnie od tego, czy istnieje bezpośredni dowód, że majątek ten pochodzi z nielegalnej działalności.

Ndroqi był właścicielem Ora News od 2007 roku i był wcześniej oskarżony o handel narkotykami.
Brahim Shima, dyrektor generalny Ora News, powiedział, że decyzja była motywowana politycznie i związana z krytyką premiera Ediego Ramy przez stację. Zwraca się też uwagę na konflikt między Ndroqim a burmistrzem Tirany, Erjonem Veliajem.

Ndroqi, jest znany policji jako Xhemal Pasmaçiu - był podejrzany o udział w handlu heroiną, ale nigdy nie został oskarżony.
Podobno został aresztowany w Turcji w 1998 roku podczas międzynarodowej operacji antynarkotykowej o kryptonimie ESAS, w wyniku której skonfiskowano 30,5 kg heroiny. Okoliczności uwolnienia są nieznane. W 2004 r. władze włoskie skierowały Ndroqiego do albańskiej policji jako podejrzanego o organizatora handlu narkotykami.

Ndroqi upiera się, że jego majątek jest legalny.
Ndroqi kupił Ora News w 2007 roku i stał się celebrytą znaną z silnego zespołu ochroniarzy, a także wystawnych kolacji wydawanych dla lokalnych polityków i ambasadorów.

Konfiskata nie tylko informacyjnego kanału telewizyjnego.
Wraz ze stacją telewizyjną Ora News wyrok sądu spowodował kilka luksusowych samochodów, w tym Rolls Royce, kilka mieszkań i innych nieruchomości, w tym 100 tys. m kw. zalesionego obszaru w pobliżu Tirany. Ndroqi chce się odwołać od tego wyroku.

Ora News jest nadawany z satelity Eutelsat 16A (16°E) z częstotliwości 10,762 GHz, pol. H (SR: 30000, FEC: 3/5 w DVB-S2/8PSK) w ramach platformy DigitAlb. Można też oglądać tę stację w Internecie na www.oranews.tv




Źródło: balkaninsight.com
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja
Informacje
reklama
reklama
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

SAT Kurier - 3-4/2022 wersja elektroniczna

Elektroniczna wersja SAT Kuriera 3-4/2022

12 zł Więcej...

Stojak ścienny regulowany 60-100cm

stojak ścienny boczny, ocynkowany

119 zł Więcej...

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

130 zł Więcej...