Dwie stacje telewizyjne bez licencji w Mołdawii

dodano: 2023-10-20 16:56 | aktualizacja: 2023-10-21 00:37
autor: RO | źródło: realitatea.md/tele-satinfo

Mołdawia Dwie stacje telewizyjne, retransmitujące programy z Rosji, pozostały bez koncesji na nadawanie. Chodzi o kanał Familia, powiązany z byłym liderem Demokratycznej Partii Mołdawii (PDM), Vladem Plahotniuc oraz kanał Primul în Moldova, związany z Ilanem Șorem, liderem opozycyjnej, prorosyjskiej partii Şor. Oświadczenie ogłosiła mołdawska Rada Audiowizualna (CA) w komunikacie prasowym w poniedziałek, 16 października.

Primul în Moldova


Zdaniem organu, właściwe decyzje zostały podjęte w następstwie kilku naruszeń, w tym własnych koncepcji programowych.

W latach 2022-2023 na spółkę Real Radio Srl, założyciela stacji Familia, nałożono 10 kar finansowych w wysokości 157 tys. lei za naruszenie przepisów związanych z produkcją programów lokalnych oraz karę grzywny w wysokości 7 tys. lei za nieprzestrzeganie koncepcji programowej. Kolejne ostrzeżenia dotyczyły łamania przepisów dotyczących odpowiedzialności w sektorze kultury.

Jeden z członków CA stwierdził, że istnieją podejrzenia o praktyce antykonkurencyjnej i ryzyku dominującej sytuacji w kształtowaniu opinii publicznej, ponieważ dotyczy to 7 telewizyjnych serwisów medialnych, które według kilku źródeł, są własnością lub są powiązane z byłym przewodniczącym Demokratycznej Partii Mołdawii (PDM).

Dla kanału Familia zarzuca się, że nie emituje programów lokalnych, choć nadawca wykazał, że ma możliwości produkcyjne i że od 9 lat służy interesowi społecznemu. W rzeczywistości ramówkę mołdawskiej wersji wypełniała transmisja rosyjskiego kanału Domasznyj.

Z kolei monitoring CA wykrył, że główne programy informacyjne oraz inne treści Primul în Moldova są obecnie nadawane w ITV.

Stacja telewizyjna Primul în Moldova zaprzestała nadawania w grudniu 2022 roku, kiedy Komisja ds. Sytuacji Nadzwyczajnych przy rządzie Mołdawii zawiesiła koncesje 6 kanałom za nieprawidłowe relacjonowanie wydarzeń na Ukrainie po napaści na ten kraj Rosji. Oprócz Primul în Moldova, zakaz objął RTR Moldova, Accent TV, NTV Moldova, TV6 i Orhei TV.
Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu tylko za zgodą wydawcy.




Więcej z kategorii Telewizja
Informacje
HOLLEX.PL - Twój sklep internetowy

Antena Olympia BX 1000+LTE Combo V/H

Nowoczesna antena szerokopasmowa BX 1000+ Olympia Combo. Zaprojektowana do w...

120 zł Więcej...

Kabel HDMI 2.0 4K Light 3,0m

Wysokiej klasy kabel połączeniowy HDMI Light z oświetleniem LED z...

35 zł Więcej...

Konwerter Unicable II Inverto 32 tunery (5520) EVOBOX

Konwerter Unicable II marki Inverto pozwala na jednoprzewodową (szeregową) transmisję...

219 zł Więcej...